Tussenschoolse Opvang

In de lunchpauze bestaat er de mogelijkheid tot 'overblijven'. Dit kan o.a. bij Les Petits.

Les Petits biedt Tussenschoolse Opvang aan voor de kinderen van de Sparrenbosschool, zowel in de vorm van een vast contract of in de vorm van een flexibel contract.

Het eetmoment

De kinderen eten in de klas met de eigen leerkracht. We vinden het belangrijk dat de lunch een gezellig tafelmoment is voor de kinderen, waarbij zij hun verhaal kwijt kunnen en ook de tijd krijgen om in alle rust te eten en wat te drinken. Wij hanteren ons eigen voedingsbeleid wat inhoudt dat het drinken dat wij aanbieden bestaat uit de keuze: thee, melk, karnemelk of water. De kinderen nemen zelf hun brood mee waarbij wij de ouders vragen rekening te houden met wat zij hun kind als extraatje meegeven. Gelieve geen cakejes, snoep of chocolaatjes mee te geven. Ter compensatie kan eventueel wel een Evergreen, Liga, rijstwafel etc meegegeven worden. Sinds schooljaar 2021-2022 kunnen de kinderen op dinsdag en donderdag tegen betaling ook lunch van Tommy Tomato geleverd krijgen. U moet uw kind hiervoor aanmelden. Meer informatie en aanmelden kan via www.tommytomato.nl.

Nadat we hebben gegeten en gedronken gaan we met zijn allen naar buiten. Op het schoolplein of op het veld wordt er samen met de pedagogisch medewerker druk gevoetbald of andere leuke balspelen en tikspelletjes gedaan. Ook worden er mooie tekeningen van stoepkrijt gemaakt. Bij zeer slecht weer is er gelukkig ook binnen genoeg leuks te doen. In de speelzaal kunnen we dan lekker rennen en tikspelletjes doen en verder wordt er in de BSO-ruimte voorgelezen, getekend, gekleurd, geknutseld, prachtige Kapla-bouwwerken gemaakt of vrij gespeeld in de poppenhoek. Kortom, het is een heel gezellig uurtje en helaas vliegt de tijd altijd weer voorbij!