Welkom bij … groep 4!

In groep 4 gaan de kinderen de kennis die ze in groep 3 hebben opgedaan uitbreiden.

Bij taal en spelling gaan we over van Veilig Leren Lezen naar de methode Taal Actief. De kinderen leren meer spellingregels aan, breiden hun woordenschat uit, gaan taal verkennen en leren korte verhaaltjes schrijven. Met lezen gaan de kinderen verder met de methode Atlantis, waar ze verhalen lezen en vragen beantwoorden over de tekst. Ook het lezen van woordrijtjes hoort hierbij.

Bij het vak rekenen werken we op ons Chromebook met Snappet. We leren de tafels van 0, 1, 2, 3, 4, 5, 10 en 11. We beginnen met deelsommen. Plus- en minsommen worden uitgebreid van 20 naar 100. Het automatiseren (vlot kunnen hoofdrekenen) gaan de kinderen steeds beter beheersen. Met het klokkijken komen na de hele en halve uren nu ook de kwartieren aan bod. We leren meten in centimeters, meters en kilometers en ook al het meten van oppervlaktes.

Engels leren de kinderen met de methode Groove Me, samen met groep 3. Deze methode maakt gebruik van liedjes van deze tijd en de kinderen leren zo nieuwe woorden aan. Dit doen we klassikaal of in tweetallen. De kinderen leren ook een gesprekje in het Engels met elkaar te voeren.

Elke dag besteden we aandacht aan lezen, taal, spelling en rekenen. Een aantal vakgebieden komen één of meerdere keren per week aan de orde, zoals o.a. technisch en begrijpend lezen; verkeer; schrijven en tekenen; muziek en handvaardigheid.